Een beestenbende! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lenneke Scheltema - WaarBenJij.nu Een beestenbende! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lenneke Scheltema - WaarBenJij.nu

Een beestenbende!

Door: Lenneke Scheltema

Blijf op de hoogte en volg Lenneke

10 September 2015 | Nicaragua, Granada

Hallo!

Hier alweer een berichtje vanuit het niet meer zo zonnige Nicaragua. De afgelopen week is de zon hier vrijwel verdwenen.. Wel nog steeds super warm maar veel regen en donkere wolken..
Geeft mij mooi weer de tijd om een verhaal te schrijven!

Want het vorige verslag was nog niet helemaal af. Ik vertelde dat ik maandag op familiebezoek zou gaan.
Zal nu het vervolg van het verhaal vertellen!

Maandagochtend moesten we vroeg ons bed uit. Zes uur zouden we vertrekken. Dus ik stond om vijf uur onder de douche en deed daarna zoals gevraagd een lange broek aan. Ach, om vijf uur-half zes is het hier nog wel te doen in een lange broek haha. Omdat we hier 3x per dag warm eten heb je altijd meer tijd nodig voor ontbijt en lunch dan dat je in Nederland nodig hebt. Maar om zes uur had ik nog steeds geen ontbijt gekregen... Dan maar zonder ontbijt! Samen met mijn camera stapte ik achterin de pick-uptruck waar Raquel al op ons zat te wachten. Er was een rieten matje op de bodem gelegd en het leek wel alsof we op vakantie gingen. Tassen en koelboxen, vishengels en halve bananenbomen lagen achterin de auto. Kon hier al van genieten haha! Zoiets maak je in Nederland nooit mee!
Onderweg naar de plek vlakbij Leon, daar woont de familie, zag je de stad ontwaken en het was behoorlijk druk overal. Mensen kijken onze auto echt na! Er zit een blonde blanke in! Je ziet mensen echt elkaar aanstoten. Ik zwaai altijd maar vriendelijk terug.

Na goed 2 uur gereden te hebben kwamen we bij een soort weg-winkeltje aan. We kochten wat drinken en zoals altijd moest ik naar de toilet. Maar ook dit was een nieuwe ervaring haha. In dit gedeelte van het land hebben ze geen stromend water of normale toiletten dus het is een gat in de grond. De wc was gemaakt door 4 golfplaten tegen elkaar te zetten en in het midden een betonnen gat te maken.. Weer een avontuur rijker!

Al snel kwamen we aan bij de familie die letterlijk aan het strand woont. Een slaapkamer en een 'wc' op de rand van het erf. Meer was het niet maar het was wel uniek!
Allereerst maar een rondje over het strand gelopen. Pikzwart zand en verder veel rotsen. Heel anders dan bij oma op Ameland! Wel vol met beestjes, krabbetjes, slakken, vissen..
Maar ondertussen baalde ik flink. Loop ik hier in mijn lange broek zonder bikini of iets.. Had niet eens zonnebrand meegenomen!
Maar niks laten blijken gewoon leuk meedoen. Dus na de wandeling hebben we heerlijk ontbeten. Een grote vis heerlijk bereid met wat gefrituurde banaan en veel rijst. Heerlijk!
Toen de broer van Raquel en Antony het water in rende in hun korte broek baalde ik nog meer. Wat ging ik doen vandaag? Maar weer een stuk wandelen dan..
Omdat ik eigenlijk altijd een korte broek draag vroeg Raquel waarom ik nog steeds in mijn lange broek liep. Ja ik had niks anders bij me.. Raquel liep direct naar haar tante die wel wat voor me had. In een afschuwelijke outfit heb ik toen maar de hele dag rondgelopen. Maar, een pluspunt, ik kon nu wel het water in! Heerlijk in de zee gezwommen! Wat redelijk uniek is hier want over het algemeen kan men hier niet zwemmen. Dus men vond het leuk om te zien dat ik handstanden maakte en onderwater dook.

Na een hele dag chillen werd het tijd om weer naar huis te gaan. Maar dit verliep zoals altijd anders dan verwacht. Men rende achter een paar geiten aan. Ik dacht, die zullen wel eerst hun hok in moeten voordat wij met de auto over het land heen crossen. Maar uiteindelijk werd er eentje gevangen. Niet snappende wat ze ermee gingen doen keek ik erg verward. De familie vond het hilarisch. Het beestje werd helemaal vastgebonden en achterop in de truck getild. Een nieuw huisdier voor Antony... Hmm oke. Ik vond de rit van ongeveer 3 uur al lang duren, wat moet dit voor z'n beestje dan zijn? En moet dat echt bij onze voeten liggen? JA zo hebben we het wel gedaan.. Af en toe blehde die wat af maar dan gaf je hem een aai en was hij wel weer stil.. Wat een avonturen haha.

Dus naast dat we bij ons thuis nu konijnen en een kat hebben hebben we nu ook een geit.


Dinsdag was weer een gewone schooldag maar dan met een nieuwe docent. Raquel is nu mijn docente. Een beetje vreemd om de docent de hele dag te zien en omdat ze dan dus weet of ik heb gestudeerd of niet haha. Het is met haar anders maar ook wel prima. Met Basco kon ik lachen en ouwe hoeren. Met Raquel is het serieus en veel lerén! Maar dat is ook goed voor me!
Deze week zijn er 4 nieuwe studenten bij mij op school. Vier zwitsersen die uit italiaans spreken Zwitserland komen. Helaas is dit al een groepje en praten zij alleen maar italiaans dus heb weinig met hen.
Dinsdag middag gingen we naar de eilanden in het meer bij Granada. Daar wilde ik al heel lang heen want men is hier heel enthousiast over. Helaas regende het dinsdagmiddag en vond ik de boottocht minder. Het was meer een boottocht om luxe eilandwoningen te spotten dan dat je echt wat anders zag. Normaal zie je veel vogels maar nu door de regen waren die er ook niet veel. Wel nog langs een apeneiland gevaren waar je dan aapjes kan spotten, dat was wel weer schattig maar ook mega touristisch!

Verder heb ik deze week geen activiteiten ondernomen. Vanuit school gingen ze naar de vulkaan die ik zondag al had bezocht. En omdat mij de groep niet helemaal aanspreekt ben ik de afgelopen dagen gewoon thuis gebleven. Beetje leren, films kijken die ook geschikt zijn voor Antony dus dat is meer Madagascar enzo.. En ik mocht gisteravond helpen bij het koken. Niet heel spannend maar als het de hele dag bewolkt is ben je blij dat je iets kan doen.


De titel van dit verslag is beestenboel. Dat heeft ook te maken met het beest wat Antony in de tuin van oma vond. Een, voor mijn ogen, grote schildpad! Dus nu heeft oma een hond, vijf ganzen, twee parkieten, wat rondvliegende kolibries en een schildpad!
Kunnen zo een kinderboerderij beginnen hier!

En naast bovenstaande beesten loopt hier ook nog ongedierte rond.. Kleine gekko's lopen over de muren, het stikt hier van de muggen en zag giseren een muis door de keuken lopen!

En als het hier regent dan regent het hard. Dus als je dan daarna wacht tot al het water is weggezakt van de straat en er dan overeen loopt zie je over dode, verzopen muizen en kikkers liggen...


Nou dit was het wel weer. Voor dit weekend staat er nog niks op de planning maar ik laat me lekker verassen!

Heel veel liefs Lenneke

  • 11 September 2015 - 07:54

    Mam:

    Hoi hoi,
    Wat een gezellig verhaal ik heb er nu nog meer beeld bij. We zullen gauw de foto's voor je plaatsen! Zijn echt mooi! Wij gaan nu naar Epen met een mooie keuken en een mooi toilet! Compleet anders ! Maar alles heeft zijn charmes!
    Lieve tot gauw!
    Mam

  • 12 September 2015 - 16:08

    Wil:

    Hoi Lenneke, wat een verhalen zeg.Dit is wel uniek,niet te vergelijken met ons natte kikkerlandje.Je wordt echt in het diepe gegooid,wat een gave ervaring.En dan al die beesten,inderdaad een have kinderboerderij.
    Hoe is het eten daar,geen klachten.
    Ben heel benieud naar je volgende verhaal.
    Groetjes de Dijkjes

  • 13 September 2015 - 22:59

    Trijnie Huisman:

    Dag Lenneke, kreeg je adres van Pauline heel apart om te horen hoe je het daar maakt, volgens mij zou je ons nog veel meer willen vertellen.........
    Lieve lenneke, ik hoop dat dit een bijdrage is in levenservaring!
    Alle goeds Liefs Trijnie
    13 sept 2015

  • 15 September 2015 - 16:35

    Rina:

    Hoi Lenneke,
    Wat een leuk verhaal zeg, mmmm dat eten lijkt me super lekker!
    Ik verheug me alweer op je volgende verhaal. geniet van alles en de hartelijke groetjes van alle Boomsmaatjes XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenneke

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 9075

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 December 2015

Nicaragua en Bolivia

Landen bezocht: